Het lijkt een minder belangrijk onderdeel van je verkoopproces, maar pakketten versturen is één van de belangrijkste onderdelen van de verkoop. Zonder geleverd product, heb je namelijk geen tevreden klanten. Dit kan misschien zelfs leiden tot verlies van klanten. In deze blog vertellen we je alles wat je moet weten over het versturen van pakketten.

De juiste verzendlabels

Zonder verzendlabel gaat jouw pakket helemaal nergens naartoe. Het verzendlabel is belangrijk, want hierdoor kunnen de pakketten gescand en vervolgd worden. Daarnaast is het een bewijs van overeenkomst tussen jou en de pakketvervoering. Wanneer je jouw product verzekert verzendt, geldt het verzendlabel ook nog als verzekeringsbewijs.

Verpakkingsmateriaal

Er worden nog vaak fouten gemaakt in het verpakken van de producten. Het materiaal en de wijze van inpakken kan de kans op schade aanzienlijk beperken. Het kost iets meer moeite, maar het is wel de moeite waard. Als verpakkingsmateriaal raden kartonnen doos aan, dit doen we omdat de verpakking sterk genoeg moet zijn voor het gewicht van de inhoud.

Beschadigde pakketten

Mocht je ondanks al jouw voorzorgsmaatregelen toch iets misgaan met je verzending en de inhoud van je pakket is beschadigd, dan kan je schadeclaim indienen. Dit kan echter alleen wanneer pakket aanvullend is verzekerd. Standaard zijn pakketten niet verzekerd.

Vermiste pakketten

Wanneer pakket gestuurd is, is er kans dat je een kans vermist raakt. Gezien het de nachtmerrie van iedere webshop is, is het goed om te weten wat je kan doen naar het pakket vermist is. Als allereerst dient de vervoerder van de verzending, deze officieel vermist te verklaren. Wanneer dit het geval is, kan je een vermissingsclaim laten starten.