Brommers en scooters blijven populair in Nederland. De wegen zijn plat en de fietspaden ideaal voor bromfietsen. Logisch dus dat zowel jongeren als ouderen maar al te graag een brommer of scooter willen aanschaffen. In deze blog bekijken we de meest populaire merken van 2020.

Piaggio

Piaggio is een Italiaans merk dat begon als bouwer van vliegtuigen. Deze kennis en technologieën gebruikten ze uiteindelijk om scooters te maken. Vanaf het begin werd dit al een succes: hoogwaardige scooters voor een eerlijke prijs. De Italianen waren niet weg te slaan van de Piaggio’s, die zowel in de bergen als in de stad reden. Piaggio is in 2020 nog steeds een supergroot merk en heeft nieuwe modellen die bekend staan om hun rijkwaliteit en elegante/moderne uiterlijk. Tweedehands zijn deze scooters ook aan te raden, want piaggio onderdelen zijn erg makkelijk te verkrijgen. Piaggio is de grondlegger van een ander merk, wat stiekem in populariteit aan het winnen is: de Vespa.

Vespa

De Vespa is zo’n scooter die je gelijk herkend door het kenmerkende uiterlijk. De Vespa heeft zijn naam te danken aan de wesp (de Italiaanse vertaling). Dit beestje heeft een karakteristieke zoemend geluid en een interessante taille: beide zijn ook nog eens kenmerkend voor de Vespa scooter. In Nederland zie je er vooral meiden op rijden. Vooral onder middelbaar scholieren is deze scooter geliefd.

SYM

De SYM is een toch wat minder bekend merk als de Piaggio en Vespa, toch is 2020 hét jaar voor de SYM. Met nieuwe modellen en technologieën is ook deze scooter niet weg te slaan uit het stedelijk beeld. Wat veel mensen waarderen zijn de stoere varianten en de stoere wielen die optioneel zijn. 

Yamaha (Aerox)

Yamaha is al sinds de vorige eeuw een grote speler op het gebied van scooters. De Yamaha Aerox in het bijzonder is een knap staaltje “kracht en snelheid in een stoer jasje”. Iedere tienerjongen wil een Yamaha Aerox om deze vervolgens te customizen en op te voeren: hoe sneller hij gaat hoe beter. Hierbij is het de kunst om de rollerbank te vermijden.